Ajuntament de Aranyuel

Balcon del Mijares (SL-CV95)

Esta ruta no és circular, l'anada i la volta seguix el mateix itinerari.

L'eixida és des de la Font de la Petxina, al costat del riu Millars. Creuem el pont sobre el riu i pugem pel camí formigonat, en línia recta i direcció Nord-oest.

Després del pont, deixem un camí a la dreta, i després una pujada en el mateix costat, però seguim recte, i a uns 100 metres, prenem el camí a la dreta, direcció Nord-oest, fins que arribem a una corba en baixada cap a la dreta.

A la dreta es troben 'Los Corrales', però en l'exterior de la corba es pren una senda, per la que creuem el chorreador de la séquia. Seguim esta senda en pujada.

Despres, a uns 50 metres, arribem a l'antiga sendera, oberta per a la construcció del canal de l'aigua, i seguim per esta, fins a seguir les marques de la senda, en pujada.

Apleguem a la pista que puja d'Arañuel cap al Repetidor, i seguim direcció dreta, en pujada. A uns 100 metres, hem de prestar atenció a la continuació de la senda, des de la pista, en pujada, a la dreta de la direcció que portem.

Seguim pujant per la senda, i arribarem al cridat Balcó del Millars, compost per un massís de roques, des del qual es comtempla Arañuel amb el riu Millars que el bordeja.

Continuant arribem a la pista, i la seguim en pujada (cap a l'esquerra) i podrem apreciar, a uns 15 metres, la marca de la continuació de la senda. Tenim una lleugera baixada, i després una pujada, arribant al Pla de Dalt, masia abandonada.

Seguim per la pista principal, que passa per enmig d'esta masia, i després la senda continua paral·lela, deixant a la dreta una xicoteta tolla.

Seguim per la senda (sendera) , fins a tindre a la vista la Masia del Pla de Baix, i arribem a la pista principal, prenent la direcció cap a les edificacions.

Seguint la pista principal, quan arribem al centre de la població, la pista continua cap a l'esquerra i la seguim, en baixada, fins a arribar a un xicotet llavador, on s'encentra la Font del Manzano. La tornada, com s'ha indicat al començament, és pel mateix camí.

Distància: 10, 32 km. Temps aproximat: 2 horas 30 minutos/ 3 horas. Grau de dificultat: Mig.